Reflectiegesprek jaar 2, blok 1

Student: Marc Arkes

Klas: 2L

SLB ’er: Rob van der Sleen

 

Naar aanleiding van het gesprek met Rob van der Sleen deze reflectie.

 

In het gesprek zijn de volgende punten naar voren gekomen:

-Stage en stage voortgang

- Mijn ontwikkeldoelen

- Waar Rob vind waarin ik mij kan ontwikkelen

 

Stage en stage voortgang

In het gesprek hebben Rob en ik gepraat over stage. Welke projecten op dit moment draaien en hoe ik in deze projecten sta. Dit zijn de projecten waar ik mee bezig ben en waar ik samen met Rob over heb gehad:

De waterweetjes: ‘Een feitje over water’ waarbij scholen zich kunnen aanmelden om aan mee te doen. Door dit project wordt er aandacht geschonken aan ‘water’, hoe gezond water drinken is en dit juist extra te stimuleren.

Waterstand: ‘Stand op sportevenementen’ waarbij ik samen met Marjolein deelnemende kinderen, leraren en ouders/toeschouwers informatie geef over water. Dit gebeurt op een visuele manier (suikerklontjes in frisdrank), waterweetjes en de waterquiz voor de deelnemende kinderen.

Waterquiz: ‘Speelse manier om via een quiz informatie over water drinken te geven’. De waterquiz is onderdeel van de waterstand die op sportevenementen staat. De kinderen die hier aan mee doen verdienen punten per goed beantwoorde vraag.

 

De voortgang van deze projecten is dat de plannen van aanpak klaar zijn. De materialen moeten nog worden aangeschaft denk hierbij aan: jerrycans, stickers, posters etc. De eerst waterstand staat gepland eind december.

 

Marc:

De projecten liggen op schema, ik ben druk bezig met de voorbereidingen om het idee uit te werken tot actie.  Ik heb veel zin in het eerste project die gepland staat. Het eerste sportevenement het ‘schooltrefbaltoernooi’ telt in totaal meer dan 200 deelnemende kinderen. Alle deelnemende kinderen komen langs bij de waterstand om de waterquiz te doen en daarnaast krijgen de kinderen meer informatie over water en zoete dranken.

 

 

 

 

Rob:

Leuke projecten, zeker als alles ook gaat lopen zoals je verteld. Ik denk dat het een leuke manier is om water onder de aandacht te brengen bij kinderen. Maar wordt er naast deze waterstand en waterweetjes nog meer met de schoolkinderen gedaan? Ik heb namelijk gehoord van het ‘Water zuivering bedrijf’ misschien is dit een leuk uitstapje voor de kinderen? Misschien valt dit zelfs wel te combineren met de waterstand.

 

Tip: ‘Waterzuivering bedrijf’

 

Mijn ontwikkeldoelen

Voor stage en dit blok heb een aantal ontwikkeldoelen.

Doelen voor stage:

- Voorbereidingen van de ‘Watercampagne’ treffen tot alles klaar is tot actie (deadline 1 december)

Ga ik behalen door samen met Marjolein goed af te stemmen wie wat doet. Mijn taken zijn als volgt: plannen van aanpak laten controleren door Jonathan, afstemmen met de combinatiefunctionarissen waar de waterstand komt, stickers voor jerrycans maken, posters maken en aantal waterweetjes uitzoeken en uitdraaien.

 

- Producten (jerrycans, posters etc.) kopen en klaarmaken voor het eerste sportevenement (deadline 1 december)

Dit doel ga ik bereiken door op internet twee jerrycans op te zoeken tegen een leuke prijs. De prijs moet worden overlegd met Jonathan voor ze besteld kunnen worden. Vervolgens worden de stickers van JOGG moeten op deze jerrycans worden geplakt. Naast de jerrycans moeten de posters worden uitgedraaid, bekertjes (voor water) en een slang voor de jerrycans worden gehaald.

 

- Met de waterstand wil ik kinderen stimuleren meer water te drinken en minder zoete dranken. Dit wil ik bereiken door op meerdere sportevenementen samen met Marjolein de ‘Waterstand & waterquiz’ te gebruiken daarnaast wil ik in februari de waterweetjes richting de scholen kunnen sturen zodat ze niet ook daar worden gestimuleerd.

 

doelen voor dit blok:

- Zwemmen halen om mijn propedeuse te halen. Dit ga ik doen door te wachten op wat er gebeurt met de aanvraag voor misschien een vervangende opdracht. Mocht hiervoor een vervangende opdracht komen ga ik hier genoeg uren instoppen om tot een goed resultaat te komen! Ik wil deze opleiding halen.

 

- Zorgen dat ik meer motivatie krijg om weer te gaan knallen voor de komende blokken. Dit wil ik bereiken om mezelf telkens te blijven stimuleren, anderen vragen om mij te stimuleren. Goede cijfers dragen bij tot een betere motivatie. Dit moet beter en zal ook de komende blokken beter moeten.

 

Waar Rob vindt waarin ik mij kan verbeteren

Naar aanleiding van het gesprek met Rob is ook vanuit Rob een belangrijk punt naar voren gekomen waarin ik mij kan verbeteren.

- Mimiek (nors uitkijken)

Als ik enthousiast ben merk je dat alleen aan je verhaal maar kan je het niet teruglezen in je gezicht. Dit kan voor sommige mensen raar overkomen alsof je wat ongeïnteresseerd bent terwijl dit niet zo is. Dit is wel belangrijk om te verbeteren omdat je dan nog meer tot je recht komt. Mensen zullen je eerder geloven en dan wordt het een kracht.